Zamówienia Publiczne
Herb Polski
Pobierz daneKontakt
Wyloguj z panelu











Wskazówki żywieniowe dla rodziców

WSKAZÓWKI  ŻYWIENIOWE

DLA RODZICÓW

NA POCZĄTKU ROKU SZKOLNEGO

 

Aby dziecko wyrobiło sobie dobre nawyki żywieniowe,

należy w domu:

 

·        dbać o zdrowe odżywianie, gdyż dziecko chętnie naśladuje osoby dla niego ważne. Warto to wykorzystać i nauczyć swoją pociechę zasad zdrowego odżywiania;

·        zadbać o wykluczenie słodkich napojów. Nie podawać dziecku soków i przyzwyczajać do smaku wody;

·        pamiętać aby na stole nie zabrakło zdrowych przekąsek w postaci warzyw, owoców i orzechów, które posiadają szereg cennych składników odżywczych;

·        nie zmuszać dziecka do jedzenia i pozwolić mu na decydowanie o ilości spożywanych pokarmów. Dziecko instynktownie wyczuwa, jaka porcja wystarczy mu do zaspokojenia głodu. Dziecko, które musi zjeść więcej, przestaje kontrolować swoje potrzeby i w przyszłości może mieć nadwagę lub nawet popaść w otyłość;

·        pamiętać, aby jadłospis dziecka był urozmaicony. Z owoców, warzyw, produktów pełnoziarnistych, nabiału, chudego mięsa i ryb można przygotować wiele dań. Posiłki będą zdrowsze, jeśli ograniczy się sól i w dużym stopniu wyeliminuje cukier;

·        gdy zauważymy, że dziecko najchętniej jadłoby ciągle to samo i nie chce spróbować innych, bardziej wartościowych produktów, nie należy wpadać w panikę. Należy uszanować upodobania dziecka i odczekać kilka dni. Istnieje duża szansa na to, że po kilku dniach jedzenia tego samego maluch chętnie spróbuje innych przygotowanych przez rodzica potraw;

·        nie powinno się kierować własnymi upodobaniami smakowymi, gdyż nie wiadomo, które produkty i dania nie będą smakowały dziecku;

·        warto starać się włączyć dziecko do zabawy w kuchni i wspólnego rodzinnego gotowania.